Sunday, October 26, 2014

ロンドンの旅行記 1番

おはよう!

昨日の朝 飛行機で ロンドンに 行きました。天気は 良かったでした、でも曇りでした。大き町の中で たぶん ロンドンが いちばん 好きです。ニューヨークより きれいですから。そして、ホンコンほど にぎやかじゃありません。

そして、高校のルームメートに 会いました。友達と いっしょに Gail's kitchenに brunchを 食べに 行きました。本当に 美味しかったです!
English Breakfast

昼 トレインで Cambridgeに 行きました。ロンドンより Cambridgeの ほうが ずっと 寒かったです!そして、ロンドンより小さいです。でも、とても 綺麗です。静かです。Cambridgeに 高校のクラスメートが たくさん あります。昨夜 Trinity Collegeで formalが ありました。美味しい 食べ物が ありました。とても 楽しっかたですね!
Formal at Trinity College, Cambridge
Everyone has to put on a gown to dine at the formal. Strangely, photos are prohibited, and waiters will ask you to put away your phones once you take them out. At the beginning, people all stood up and greeted the masters of college, and did this again when they finished and left.

Cambridge has 31 colleges, similar to Princeton's residential college. But Cambridge does not have a closed campus per se, as all the colleges are scattered everywhere in the city.
Cambridge
いま 友達と Bill'sで 朝ご飯を 食べに 行きました。じゃあ、また!

2 comments:

  1. こんばんわ!( ´ ▽ ` )ノ わたしは、ノートルダムだいがくのいちねんせいです!(I hope this comment is not that abrupt, since I really want to make friends with students in other colleges that share interests in Japanese!) ロンドンは、おおきいですか?

    ReplyDelete
    Replies
    1. こんにちは!初めまして。はい、ロンドンは 大きですね。

      Delete